0

Uw winkelwagen is leeg

Ga door met winkelen
NIEUW BINNEN
  • FIxPad-schuimpleisters voor het bovenste ooglid

  • SpeedYY wimpers

  • Stylinggel voor wimperspikes

  • Kitten wimpers

  • Kensington wimpers

  • Lijmen & Vloeistoffen
  • WINKELLIJMEN & VLOEISTOFFEN

  • Wimperextensies
  • WINKEL WIMPERVERLENGINGEN

  • ACCESSOIRES
  • WINKEL WIMPELACCESSOIRES

  • Henna dus
  • WINKEL ZO HENNA

  • MERKEN
  • WENKBRAUWEN
  • ONLINE-TRAINING
  • De geheimen van een drukke wimpertechnicus - Online masterclass in het Engels

  • Retentie Masterclass voor beginners - in het Engels

  • Werken met Spike - Online Masterclass in het Engels

  • Bespaar tot 70% korting
  • Bespaar tot 74% korting

  • Omgaan met lastige klanten met wimperextensies

    maart 14, 2024 4 min gelezen

    Volume Lash Extensions on Model

    Hoe je lastige klanten benadert & Wat te doen!

    Als wimperstyliste ben je niet alleen bezig met het verzorgen van schoonheidsbehandelingen voor klanten, maar ben je tegelijkertijd ook bezig met klantenservice. Het is belangrijk om te onthouden dat je reputatie als wimperstyliste direct verband houdt met je vaardigheden, niet alleen voor de wimperextensions die je maakt, maar ook voor de manier waarop je je klanten behandelt. In zeldzame gevallen kan een klant lastig of onbeleefd zijn (of beide), dus we bespreken hier hoe je kalm kunt blijven en met deze moeilijke situaties kunt omgaan, zodat je er zeker van kunt zijn dat je je best hebt gedaan en gedurende de hele periode uitstekende service hebt geboden.

    Client with Lash Artist Consultation

    Consultaties

    Een klant kan zich vanaf het begin, tijdens het consult, lastig gedragen. Dit kan variëren van het negeren van je advies en het aandringen op het gewenste resultaat, zelfs nadat je hebt uitgelegd wat voor hem of haar het beste werkt, tot het onderbreken van je en te veel uitleggen hoe je je werk moet doen en welke behandelingen hij of zij eerder heeft ondergaan bij andere wimperstylisten. De problemen van deze klanten kunnen enorm uiteenlopen, maar het is belangrijk om deze vroege signalen te herkennen en kalm te blijven.

    Laat in deze situaties de klant gewoon aan het woord. Een consultatie draait immers om het opbouwen van een professionele relatie met de klant. Als je aan het einde van het gesprek nog steeds denkt dat een bepaalde wimperstijl niet bij je klant past, blijf dan bij je standpunt en benadruk dat je kennis en ervaring erop gericht zijn om ervoor te zorgen dat je klant de best mogelijke wimperextensions krijgt, maar ook een geweldige ervaring. Bied alternatieven aan die lijken op hun oorspronkelijke idee, zodat de klant begrijpt dat je naar ze hebt geluisterd en dat je hebt begrepen wat ze willen, maar dat de aanvankelijk gewenste look misschien gewoon niet haalbaar is.

    Uiteindelijk weet je dat een groot deel van je werk en het behoud van klanten draait om het tevreden houden van je klanten. Dus als ze echt niet willen toegeven aan wat ze willen, geef ze het dan gewoon. Naarmate je vertrouwen en een goede band opbouwt, kun je overwegen om ze opnieuw alternatieve stijlen voor te stellen. Maar het is de moeite waard om in eerste instantie toe te geven, ervan uitgaande dat wat ze willen gewoon een stijl is die niet bij hen past, en niet iets dat onveilig is.

    Tijdens de behandeling

    Ervan uitgaande dat de cliënt na het consult akkoord gaat met uw suggesties, kan er nog steeds enige weerstand bestaan. Als het een nieuwe cliënt betreft die u consequent vertelt hoe zijn eerdere ervaringen zijn geweest en hoe hij/zij de huidige behandeling wil laten verlopen, blijf dan kalm en stel hem/haar gerust dat u over uitgebreide kennis en professionele producten beschikt die uiteindelijk uitzonderlijke resultaten zullen opleveren.

    Zorg ervoor dat u uw klant de volledige 5-stappen voorbehandeling Een routine die de wimpers volledig reinigt en voorbereidt, maar die ook een verfraaiende en therapeutische behandeling is die de wimpers ontspant en een fijne sfeer creëert. Voor meer kwaliteitsgarantie, wees niet bang om uw klant uw werkplek met kwaliteit te laten zien. Wimperverlengingen op een Paleten bespreek elke stap met ze terwijl je het product gebruikt. Zo hopen ze dat ze erop kunnen vertrouwen dat je naar ze luistert, maar ook dat je erkent dat je geweldige producten gebruikt waar je ervaring mee hebt.

    5-Step Pretreatment Kit from London Lash EU

    Eindresultaten

    Als uw cliënt aan het einde van de behandeling niet tevreden is met het eindresultaat, hopen wij dat u erkent dat u alles volgens de regels hebt gedaan en dat u zich gedurende de hele behandeling kalm en professioneel hebt gedragen.We hebben een speciale blog over 'Wat te doen als een klant uw wimperextensions niet mooi vindt' die u hierna kunt doorlezen. Kortom, laat u hierdoor niet ontmoedigen of uw kalmte verliezen; sommige cliënten zijn gewoon moeilijk om mee te werken. Vraag naar hun teleurstellingen of ongemakken en probeer de problemen die ze aankaarten op te lossen.

    Als de klant het uiteindelijk niet met je eens blijft en je behandeling negeert, bied dan aan om de wimperextensions te verwijderen en de behandeling te beëindigen. Soms zijn sommige klanten gewoon niet bedoeld als vaste klanten en dat is prima. Je kalme houding getuigt van uitzonderlijke professionaliteit en kennis van klantenservice.

    Brutaal & respectloze klanten

    In de wereld van klantenservice en schoonheidsbehandelingen kom je af en toe een onbeschofte en onbarmhartige klant tegen. Deze gevallen zijn zeldzaam, maar ze komen wel voor. Als een klant zich onbeschoft en respectloos gedraagt ​​in welke fase van de interactie met jou dan ook, of het nu vóór de boeking, tijdens het consult of na afloop van de behandeling is, dan heb je het recht om de behandeling te weigeren.

    Het is immers niet oké om op je werk neerbuigend of respectloos behandeld te worden, vooral niet als je in een schoonheidssalon werkt met andere klanten en wimperstylisten. Je toont niet alleen professionaliteit door kalm te blijven, maar het is altijd het beste om je standpunt te verdedigen en te vertrouwen op je vaardigheden en kennis. Het weigeren van één klant doet dus meer voor je zelfvertrouwen en voor de rest van je klantenbestand dan wanneer je toestaat dat ze je respectloos behandelen. Ga nooit op het niveau van de klant staan ​​– laat ze uitpraten en bedank ze voor hun tijd, maar geef aan dat de relatie tussen de klant en de wimperstylist niet zal werken en dat het beter is om hun gewenste diensten elders te zoeken. We hebben een blog over 'Wanneer u klantenservice moet weigeren' die u door verschillende scenario's leidt en tips geeft over hoe u de situatie het beste kunt aanpakken.

    Consulting With a Lash Extensions Client

    Het is belangrijk om te onthouden dat je met je kennis en ervaring een service levert die niet alleen begint en eindigt met het aanbrengen van wimperextensions. Je biedt klantenzorg, consulten en behandelingen tegelijkertijd. Kalm en beheerst blijven in moeilijke situaties kan moeilijk en ontmoedigend zijn, maar uiteindelijk is het wat je onderscheidt en andere klanten laat zien dat je professioneel bent en vertrouwen hebt in je werk. Klanten weigeren is misschien niet iets wat je wilt doen, maar wees nooit bang om je mannetje te staan ​​voor de voordelen van je bedrijf en je geestelijke gezondheid op de lange termijn.