0

Uw winkelwagen is leeg

Ga door met winkelen
NIEUW BINNEN
  • FIxPad-schuimpleisters voor het bovenste ooglid

  • SpeedYY wimpers

  • Stylinggel voor wimperspikes

  • Kitten wimpers

  • Kensington wimpers

  • Lijmen & Vloeistoffen
  • WINKELLIJMEN & VLOEISTOFFEN

  • Wimperextensies
  • WINKEL WIMPERVERLENGINGEN

  • ACCESSOIRES
  • WINKEL WIMPELACCESSOIRES

  • Henna dus
  • WINKEL ZO HENNA

  • MERKEN
  • WENKBRAUWEN
  • ONLINE-TRAINING
  • De geheimen van een drukke wimpertechnicus - Online masterclass in het Engels

  • Retentie Masterclass voor beginners - in het Engels

  • Werken met Spike - Online Masterclass in het Engels

  • Bespaar tot 70% korting
  • Bespaar tot 74% korting

  • Zakelijk advies van de Londense Lash-oprichter Hanna Putjato

    november 01, 2023 6 min gelezen

    London Lash Pro Founder Hanna Putjato

    Vijf geheimen voor een succesvolle wimpersalon

    London Lash is, zoals je misschien weet, een van de bekendste wimpermerken die internationaal groeit na het succes in het Verenigd Koninkrijk. Onze oprichtster, Hanna Putjato, begon haar carrière in de wimperindustrie als therapeute. Ze was zelfstandig wimperstyliste en werd beroemd en populair om haar kwaliteit van werk. Klanten en collega's begonnen Hanna te vragen of ze hen haar technieken en trucs wilde leren. Hanna's bedrijf was echter geen door de overheid erkende opleidingsacademie en ze kon geen certificaten uitreiken. Haar eerste stap was dus om een ​​paar grote wimpermerken in Engeland te benaderen met de vraag of ze wimpertrainer voor hun merk kon worden. Helaas (of gelukkig?) weigerden ze allemaal haar aanvraag. Na deze teleurstelling werd Hanna nog vastberadener en begon haar fantastische idee en reis om haar eigen academie en bedrijf te openen...

    London Lash Founder Hanna Putjato in Office

    Laten we nu naar Hanna luisteren

    Het klinkt controversieel, nietwaar? Iedereen zegt altijd 'Droom groot!' En tot op zekere hoogte kan ik het ermee eens zijn, maar ik ben het er ook niet mee eens. Maar dat komt alleen doordat onze dromen soms TE groot zijn en ons bang maken, waardoor we zo ambitieus worden dat we geen idee hebben waar we moeten beginnen.

    Denk hier eens over na:

    Je werkt als schoonheidsspecialiste in een salon en droomt ervan om ooit je eigen professionele wimperextensionssalon te openen op een drukke locatie. Je klantenbestand groeit, de zaken gaan goed en je hebt inmiddels twintig wimperstylistes in dienst. Je hoeft je wimpers maar af en toe te doen, en alleen wanneer jij dat wilt. Klinkt goed, toch? Maar er zijn zoveel dingen om over na te denken voordat het zover is. 'Waar moet ik beginnen? Moet ik op zoek naar investeerders? Kan ik bij de bank geld lenen? Waar vind ik wimperstylisten? Hoe ga ik ze opleiden? Waar krijg ik überhaupt klanten?'

    Er zijn zoveel vragen en angsten in je hoofd dat je niet weet waar je moet beginnen, waardoor de kans groter is dat je helemaal niets doet vanwege angst en bezorgdheid. Je blijft maar dromen: 'Ik zal het doen als ik mijn plan klaar heb.'

    Mijn advies is dus: vergeet je droom even en concentreer je echt op je kortetermijndoelen. Focus je in plaats daarvan op kleinere stappen, want overplannen is uiteindelijk gewoon uitstelgedrag op de lange termijn. Hier zijn een paar van mijn tips:

    • Als u voor iemand anders werkt, denk dan: 'Hoe huur ik een schoonheidssalon en begin ik voor mezelf?'
    • Als je al voor jezelf werkt, denk dan: 'Hoe krijg ik meer klanten? Welke marketingkanalen moet ik gebruiken om mezelf en mijn nieuwe bedrijf te promoten?' Bekijk ons ​​advies over hoe u uw bedrijf op Instagram kunt laten groeien hier.
    • Als je consistent geboekt wordt, denk dan: 'Hoe kan ik mijn prijzen verhogen en mijn winstgevendheid verbeteren?'

    En langzaam maar zeker zul je je realiseren hoe deze kleine stapjes vanzelf zullen groeien tot het punt waarop je eindelijk je droomsalon opent. Soms hoef je echt niet groot te denken om ver te komen. Mijn advies: doe het stap voor stap.

    Hanna Putjato London Lash Founder

    Leer van eventuele fouten onderweg

    Je eigen bedrijf starten is een enorme klus en vaak heeft niemand je geleerd hoe je dingen moet doen, van financiën tot het aannemen van personeel of het bijhouden van je voorraad en sociale media. Alles wat je doet, doe je misschien voor het eerst. Dus natuurlijk maak je veel fouten. Er zullen problemen zijn, van het aannemen van de verkeerde mensen tot het te veel betalen van salonhuur, je doet misschien zelfs je belastingaangifte verkeerd, maar het leven van een ondernemer bestaat eigenlijk uit een aaneenschakeling van fouten en mislukkingen die tot succes hebben geleid. Dus wees niet te streng voor jezelf over deze dingen, het zijn tenslotte allemaal lessen.

    In een van die jaren braken inbrekers in bij de London Lash-salon in Londen. Natuurlijk waren al mijn medewerkers erg boos, maar ik was eigenlijk blij. De eerste reden voor mijn blijdschap was dat ze de ramen niet hadden ingegooid en niet veel hadden gestolen. Maar de tweede reden was zo'n waardevolle les! We waren destijds bezig onze producten naar een nieuw groot magazijn te verplaatsen en eerlijk gezegd dachten we niet eens veel na over beveiliging. En pas nadat er iemand in de salon was ingebroken, konden we ons de mogelijke schade voorstellen als dit in ons magazijn zou gebeuren. We zouden mogelijk al onze voorraad kwijtraken en dat wilden we natuurlijk niet. Daarom is ons nieuwe magazijn nu volledig beveiligd en beschermd.

    Founder Hanna Putjato and London Lash Staff

    Mijn advies aan jou: blijf altijd positief en accepteer gewoon dat je altijd fouten zult maken tijdens je zakelijke reis. Je kunt jezelf er niet van weerhouden fouten te maken, maar wat je wel kunt doen, is je mindset erover veranderen. Verander je relatie met fouten. Denk erover na, analyseer ze, en ze zullen je veel nieuwe kennis opleveren.​​

    'JE KUNT NIET TEGELIJK EEN SUCCESVOLLE BAKKERIJ RENDEN EN BAKKER ZIJN.'

    Toen ik deze zin hoorde, veranderde mijn hele leven. Deze simpele zin triggerde zoveel gedachten in mijn hoofd en veranderde de manier waarop ik mijn bedrijf run compleet. Denk er eens over na: je kunt je niet voorstellen dat een eigenaar van een miljoenen kostende pannenkoekenfabriek vijf dagen per week bezig is met het bakken van die pannenkoeken. Ze zouden het gewoon niet doen. Ze moeten het bedrijf runnen.

    Dus een paar jaar geleden stopte ik met wimpers zetten, stopte ik met lesgeven, stopte ik met het beantwoorden van berichten op Facebook en Instagram, stopte ik met alles. Dat is niet mijn taak. Dat is de taak van mijn medewerkers. Mijn rol in het bedrijf – om het vooruit te helpen, om het te ontwikkelen. Mijn taak is om na te denken over hoe we kunnen groeien.

    En ik wil jou hetzelfde advies geven. Het kan in het begin financieel lastig zijn, maar geloof me: zodra je personeel in dienst neemt en afstand neemt van het echte werk in de salon, zal je bedrijf sneller groeien. Door dagelijkse taken te delegeren, maak je enorm veel tijd vrij om te besteden aan de groei en ontwikkeling van je bedrijf door nieuwe ideeën te bedenken.

    Blijf jezelf opleiden

    De afgelopen jaren heb ik duizenden artikelen en honderden boeken gelezen en een enorme hoeveelheid educatieve YouTube-video's bekeken. Allemaal zakelijk gerelateerd. Eerst leerde ik over het aanbrengen van wimpers, daarna over klantenservice in salons, daarna over social media marketing, enzovoort. Elke dag van mijn leven leer ik iets nieuws en dat vind ik enorm belangrijk voor mijn bedrijf. Ik streef er altijd naar om iets te leren wat ik in de toekomst in mezelf en mijn bedrijf kan implementeren.

    Toen ik op mezelf woonde in Londen, heb ik zelfs mijn tv weggedaan, omdat ik altijd dacht dat tv-kijken nutteloos was en een verspilling van mijn leven. Studeren was het enige waar ik mijn vrije tijd aan wilde besteden. Ik raad je niet aan om je tv weg te doen, maar ik raad je wel aan om educatieve tijd in je agenda te plannen. Besteed slechts 20-30 minuten per dag aan het leren van iets nieuws. Concentreer je op praktische kennis die je direct kunt toepassen. En zodra je dat doet, zul je een enorme verbetering in je bedrijf zien.

    Denk buiten de gebaande paden

    Ik merk dat veel ondernemers het over concurrenten hebben als ik ze naar hun bedrijf vraag. Ze kijken naar hun concurrenten, denken aan hen en proberen beter te zijn dan hun concurrenten, maar ik heb het altijd een beetje vreemd gevonden. Ja, het is goed om een ​​idee te hebben van wat je concurrenten in de wimperwereld doen, maar dagelijks aan hen denken en met hen concurreren is pure tijdverspilling.

    Als je een bedrijf runt, draait het allemaal om de kwaliteit van je product en dienst, en om de tevredenheid van je klanten en medewerkers. Je hoeft je alleen maar te concentreren op je eigen bedrijf en na te denken over hoe je het kunt ontwikkelen en laten groeien. Vergeet concurrenten. Het maakt echt niet uit wat zij doen. Wat echt belangrijk is, is wat je doet en of je het goed doet.

    Een van de redenen waarom London Lash zo succesvol is, is dat we echt proberen uniek te zijn. We kopiëren niemand – we bedenken frisse, nieuwe ideeën. Zo was ik de eerste die op het idee kwam van milieuvriendelijke kartonnen dozen voor onze Wimperverlenging Wimpertrays. Ik wilde echt de hoeveelheid niet-recyclebare plastic doosjes verminderen en dat was een enorm succes – we hebben er veel nieuwe trouwe klanten bijgekregen. Omdat we uniek waren, kwamen we met betere ideeën. Nu komt elk tweede wimpermerk met dezelfde papieren verpakkingen als wij. We proberen trends te zetten, niet te volgen. Daarom zie je bij London Lash altijd nieuwe en innovatieve producten die het wimperen gemakkelijker maken, maar ook voldoen aan de steeds betere en innovatieve industrienormen.

    London Lash Mayfair Eco Friendly Carboard Lash Tray

    Dus mijn advies aan jou: laat concurrenten je tijd en energie niet stelen! Het is beter om je tijd en energie te besteden aan je producten, je diensten en je klanten. En ik garandeer je dat je bedrijf altijd ongelooflijk succesvol zal zijn.