WINKEL WIMPERVERLENGINGEN
januari 29, 2024 5 min gelezen
Wimperstylist zijn kan uitdagingen met zich meebrengen, of het nu gaat om lange dagen lashing, opeenvolgende afspraken, onvoorziene annuleringen en stress, en het ergste van alles: respectloze klanten. Hoewel dat laatste zelden voorkomt, moet je bereid zijn om... 'Nee' tegen een klant en meen het. Ja, wimperstylisten werken in de dienstverlening en terwijl je een behandeling geeft, heb je ook te maken met klantenservice. Cool en beheerst, maar assertief zijn, is een zeer belangrijk onderdeel van je werk, vooral bij het stellen van grenzen en weten wanneer je je diensten moet weigeren. Laten we een aantal situaties bespreken waarin je misschien gewoon nee moet zeggen tegen een klant.
Allereerst de meest voor de hand liggende. Respectloze klanten zijn zeldzaam, maar je kunt er in je carrière wel eens eentje of twee tegenkomen. Hoewel dit een stressvolle situatie kan zijn, moet je altijd kalm blijven. Luisteren en de klant laten praten getuigt van professionaliteit, maar zodra ze zijn uitgesproken en je hun mening hebt gehoord, laat je ze gewoon weten dat deze relatie tussen klant en wimperstylist niet zal werken.
Een klant denkt misschien dat hij/zij het waard is om met u te praten zoals hij/zij wil, alleen maar omdat hij/zij voor uw diensten betaalt. Maar als hij/zij niet luistert, u zegt dat u moet doen wat hij/zij wil in plaats van uw professionele suggesties, u onderbreekt voordat u klaar bent, uw kennis en inspanningen om de klant tegemoet te komen niet respecteert, klaagt over uw werk en, nog erger, onbeleefd en denigrerend wordt, dan is het tijd om een stap terug te doen en te suggereren dat het beter zou zijn als de klant een wimperstyliste vindt die beter bij zijn/haar behoeften past.

Zoals u in deze voorbeelden kunt zien, neemt u het morele standpunt in en behoudt u uw professionele kalmte. Als u met andere collega's samenwerkt en er andere klanten in uw salon zijn, geeft dat een zeer goede indruk van uw beleid, beleefdheid, geduld en professionaliteit.
Het kan zijn dat sommige klanten tijdens een consultatie onthullen dat ze bij eerdere wimperstylisten een allergische reactie hebben gehad, maar dat is geen probleem omdat ze die behandeling of artiest de schuld geven. Maar zoals u zich volledig moet realiseren, zijn wimperallergieën geen eenmalige gebeurtenis. Als een klant een allergische reactie heeft gehad op Wimperlijm, dan zullen ze het waarschijnlijk steeds opnieuw ervaren, ongeacht welke lijm je gebruikt of welke andere Lash Tech gebruikt. Lees meer over allergische reacties in deze speciale blogbericht.
Alle lijmen, inclusief wimperlijm, bevatten de chemische stof cyanoacrylaat. Dit is de chemische stof die de lijm helpt uitharden. Omdat het een noodzakelijke chemische stof is voor alle lijmen, inclusief wimperlijm, is het een onvermijdelijk onderdeel van het aanbrengen van wimperextensions. Wanneer klanten deze chemische stof eenmaal in hun lichaam hebben, kan deze zich bij langdurige blootstelling ophopen en na verloop van tijd een allergische reactie veroorzaken. Zodra er een reactie optreedt, is de kans groot dat de betreffende klant levenslang allergisch blijft.
Wij raden u aan om hierover te lezen Patchtest voor wimperextensions In de gelinkte blogpost wordt het belang besproken van het testen van de allergieën van nieuwe klanten voordat ze wimperextensions gebruiken. Mocht een klant niet aangeven of ze een allergische reactie op wimperlijm heeft, dan beschermt een patchtest jou en je klant voordat je een volledige wimperextensionsset aanbrengt. Als ze een reactie ervaren, is het absoluut noodzakelijk dat je de behandeling weigert. Hoe teleurstellend dat ook mag zijn, het is voor de veiligheid van je klant.

Opnieuw hebben we een volledige blogpost gewijd aan dit onderwerp, klik op de link om het volledige onderwerp te lezen hierContra-indicaties kunnen tal van redenen zijn waarom een klant niet geschikt is voor wimperextensions, misschien wel levenslang, maar meestal voor een bepaalde periode, terwijl ze mogelijk een specifieke aandoening hebben. Misschien hebben ze een oogontsteking en gebruiken ze medicijnen, of hebben ze een huidaandoening die is opgelaaid, of ze kunnen last hebben van... seizoensgebonden allergieën of een haargroeistoornis hebben zoals alopecia. Wat de reden voor hun contra-indicatie op dat moment ook is, het is volkomen redelijk om een behandeling te weigeren, een alternatief voor te stellen of een afspraak te maken voor een volgende sessie wanneer hun aandoening is afgenomen.
Klanten komen vaak uw salon binnen met een idee dat soms onhaalbaar is. Een klant met wijd uit elkaar staande ogen droomt bijvoorbeeld misschien van de perfecte Cat Eye wimperset, maar deze wimperstijl is niet geschikt voor hem of haar, omdat Cat Eye wimpers een verlengend en liftend effect in de buitenste ooghoeken creëren. Dit type wimpers zorgt er dus voor dat hun ogen nog wijder uit elkaar lijken te staan. Als u deze wimperset uitvoert zonder het advies van de branche op te volgen, kan uw klant ontevreden zijn met het resultaat en u de schuld geven van een slechte behandeling en ontevreden worden. Dan krijgt u te maken met een nieuwe reeks uitdagingen.
In deze situaties is het altijd het beste om uw klant te raadplegen vóór de afspraak, de gewenste stijl te achterhalen, de vorm van hun ogen te beoordelen en hen zelfs onze illustratieve grafiek te laten zien voor de meest geschikte wimperstijlen, afhankelijk van de vorm van hun ogen, die u in dit blogberichtAls dat hen niet heeft overtuigd en ze nog steeds volhouden dat ze willen waarvoor ze gekomen zijn, en ze jouw inspanningen en kennis negeren, en dreigen om op zoek te gaan naar een andere wimperstylist, dan heb je het volste recht om de klant jouw diensten te weigeren.
Wimperstylist worden kost immers veel tijd, geduld, oefening en natuurlijk kwalificaties. Je kennis verwerf je door studie en oefening, dus een klant die onredelijk is en doet alsof hij meer weet dan jij, is waarschijnlijk niet iemand die je wilt aannemen. Het zal een extra uitdaging zijn om met hun teleurstelling en ontevredenheid om te gaan als je een wimperset uitvoert waarvan je volledig weet dat die niet bij ze past.
Het is altijd een goed idee om je salonbeleid aan je klant te vertellen voordat hij/zij een afspraak maakt of tijdens een consult. Dit omvat kosten zoals een aanbetaling, te laat komen op een afspraak of last-minute annuleringen. Je moet immers je bedrijf en investering beschermen, aangezien je een klant voor een specifiek tijdslot hebt geboekt en het daarom hun verantwoordelijkheid is om zich daaraan te houden.
Als een klant extreem laat is en een aanbetaling heeft gedaan, maar toch een volledige wimperset verwacht, is het absoluut redelijk om terug te verwijzen naar uw beleid en uit te leggen dat dit niet haalbaar is. Bovendien kunnen klanten bij last-minute annuleringen proberen uw beleid te omzeilen en een terugbetaling van de aanbetaling verwachten. Stel wederom duidelijke beleidsregels op die de acceptabele termijn voor annuleringen en terugbetalingen aangeven. Wees niet bang om uw beleid de 'wet' van uw salon te noemen; het is er immers om u te beschermen en fungeert als een zakelijke overeenkomst.

Onthoud dus dat moeilijke situaties geduld en kalmte vereisen. Je kunt immers dagelijks verschillende situaties tegenkomen die van je eisen dat je dit soort kalme en beheerste voornemens in praktijk brengt. Wees niet bang om voet bij stuk te houden, grenzen te stellen en terug te grijpen naar je beleid.Bescherm uw bedrijf en belangen om uw werk gemakkelijker te maken. En als u samenwerkt met andere wimperstylisten en met hun klanten, zorgt uw professionaliteit voor een goede en prettige werksfeer.
Meld u aan om op de hoogte te blijven van aanbiedingen, nieuwe releases en meer …