WINKEL WIMPERVERLENGINGEN
juni 06, 2023 5 min gelezen
Nu de zomer al is aangebroken, is het nog niet te laat om last-minute maatregelen te treffen die je helpen tijdens de drukke en hectische periode van het seizoen. Afspraken kunnen zich opstapelen en chaotisch aanvoelen, je hebt geen tijd om te lunchen en je blijft jezelf eraan herinneren om die voorraadbestelling te plaatsen tot het last-minute wordt, waardoor je te veel uitgeeft aan de bezorging! De zomer kan ontmoedigend zijn voor alle drukke wimperstylisten, dus wat kun je doen om een aantal van deze vermijdbare scenario's te verlichten? Laten we eens kijken naar onze tips om de zomer voor jezelf gemakkelijker te maken!
Het leven kan gebeuren. Uw klant is onderweg naar een afspraak, maar door een ongelukkige omstandigheid komt hij of zij te laat voor de behandeling. Als begripvolle ondernemer moet u rekening houden met een wachttijd van ongeveer 15 tot 20 minuten voor te laat komende klanten. U kunt deze tijd gebruiken om uw gereedschap en werkplek klaar te maken of om wat broodnodig administratief werk te doen. Maar laat dit geen gewoonte worden! Te laat komende klanten kunnen uitlopen naar andere afspraken, waardoor uw vaste klanten en nieuwe klanten ontevreden worden.
Om er zeker van te zijn dat u nog steeds een goede behandeling voor uw overleden cliënt uitvoert, kunt u overwegen om: Voorgemaakte ventilatoren in plaats van alle Volume-fans met de hand te maken. Bedek de onderste laag volledig, 75% op de middelste laag en 50% op de bovenste laag. Gebruik bredere waaiers om de openingen te bedekken. Als je klant een meer klassieke wimperset wenst in plaats van volume, overweeg dan om je klant voor te stellen dat je mogelijk wat meer wimpers nodig hebt. 3D kant-en-klare fans om de verloren tijd in te halen. Hybride wimpers zijn een geweldige manier om te creëren wat de klant wil, maar zorgen er ook voor dat je er de tijd voor hebt.

Bovendien zul je klanten hebben die helaas erg laat zijn. Na 15-20 minuten is het oké om te denken dat de klant niet komt opdagen. Zelfs als ze na 45 minuten komen opdagen en je blijven vragen om de behandeling uit te voeren, moet je rekening houden met de klanten die je na hen hebt ingepland. Als je op dit punt met de behandeling begint, zal je te laat komende klant uitlopen op je volgende klant, enzovoort. De beste oplossing is om de klant voor te stellen een nieuwe afspraak te maken, aangezien geen enkele tip of snelle truc het proces van wimperextensions na dit punt van te laat komen kan versnellen.
In de zomer kunt u meer behandelingen uitvoeren dan normaal. Klanten haasten zich naar vakantie, boeken last-minute afspraken en uw vaste klanten willen langskomen voor een opvulbeurt. Uw boekingen gaan een eigen leven leiden en het stapelt zich op. U heeft ervoor gezorgd dat u voldoende wimperlijm, wimperextensions, voorbehandelingen, enz. in huis heeft, dus u heeft hard gewerkt aan de zomer. Maar plotseling komen veel klanten te laat of komen ze niet opdagen. Een manier om ervoor te zorgen dat u alles onder controle heeft en uw investering niet verliest, is door een aanbetalingsbeleid te hanteren.
Bij andere schoonheidsbehandelingen is het gebruikelijk om een aanbetaling te vragen vóór de afspraak, dus u voelt zich volledig in uw recht om uw klanten hier ook om te vragen. Natuurlijk bepaalt u zelf hoeveel u in rekening brengt voor uw afspraakaanbetaling, maar zorg ervoor dat het voldoende is om de verloren tijd te dekken. Als een klant niet komt opdagen, kunt u erop vertrouwen dat u in ieder geval een aanbetaling heeft, zodat u de verloren tijd kunt besteden aan een snelle lunchpauze, wat administratief werk of het bijhouden van de sociale media van uw Lash Business.
Dit beleid is een mix van te laat komen en aanbetalingen. Het is belangrijk om een goede relatie met de klant te hebben en het kan natuurlijk voorkomen dat een klant om welke reden dan ook een afspraak moet annuleren of verzetten.Als u enige flexibiliteit heeft met betrekking tot annuleringen, blijven uw vaste klanten tevreden in de wetenschap dat ze hun reservering zullen annuleren. Ze kunnen hun afspraak verplaatsen naar een datum en tijd die hen beter uitkomt, of ze kunnen annuleren als ze niet zeker weten wanneer ze in plaats daarvan kunnen komen. Zorg er bij het opstellen van dit beleid echter voor dat het beleid cliënten een tijdsbestek naar keuze biedt (bij voorkeur lang genoeg om je schema van tevoren aan te passen zodat je hun gat kunt opvullen), dus ongeveer 48 uur voor hun afspraak is redelijk.
Aan de andere kant is het jouw keuze om een polis te kiezen waarbij een aanbetaling niet meer wordt terugbetaald. Als je klant minder dan 24 uur voor de boeking annuleert, kun je dit gerust beschouwen als een 'no show'. Dit kan te laat zijn om die tijd in te vullen. Zorgen dat je klanten je polis begrijpen, kan ontmoedigend lijken, maar vergeet niet dat je een bedrijf runt en dat deze praktijken elders standaard zijn, dus jouw service zou niet anders moeten zijn.
Het seizoen komt op gang en met de stijgende temperaturen is er zoveel om in de gaten te houden. Van de omstandigheden op je werkplek tot de volgende afspraak, een annulering of een klant die te laat komt. Er is veel om te regelen. Laten we niet vergeten dat je ook nog papierwerk hebt en dat je de voorraad al een paar dagen wilt aanvullen.
Neem even een stap terug, haal adem en onthoud dat het oké is om even pauze te nemen. Als je merkt dat je klanten overboekt raken en je het te druk hebt, verdeel ze dan over de dag. Je hebt tenslotte maar twee handen. Het kan zijn dat je een potentiële klant moet vertellen dat je tot de volgende week geen vrije plekken meer hebt, en dat is prima.
Neem je pauzes wanneer je ze gepland hebt. Als je na een afspraak een pauze hebt ingepland, neem dan een snack, ga zitten en ontspan. Je hebt het nodig en je verdient het. Blijf fris en gehydrateerd, vooral in de zomerhitte. Onze Lash Baddie Tumbler Is niet alleen stijlvol, maar houdt je drankje ook tot wel zes uur koud! Hij heeft een inhoud van 750 ml, dus je weet zeker dat je gehydrateerd blijft. Een geweldige manier om jezelf eraan te herinneren een slokje te nemen en die welverdiende pauze te nemen!

Meld u aan om op de hoogte te blijven van aanbiedingen, nieuwe releases en meer …