WINKEL WIMPERVERLENGINGEN
maart 21, 2024 4 min gelezen
Is het belangrijk om relaties en teambuildingvaardigheden op te bouwen met de medewerkers van je wimpersalon? Absoluut! Het leren kennen van de mensen met wie je je dag deelt, verbetert je humeur, creëert een ondersteunend netwerk en helpt je op de lange termijn. Een goede relatie met collega's en medewerkers is iets dat je bedrijf een boost geeft, een goede indruk achterlaat bij klanten en mogelijk vriendschappen voor het leven oplevert! Hier zijn onze beste tips voor het opbouwen van een team en het creëren van een gezonde werkomgeving voor iedereen in je salon.
Stel duidelijke doelen & Verwachtingen Hoewel uw relaties met uw medewerkers uitstekend kunnen zijn, is het belangrijk om te erkennen dat dit professionele relaties zijn. Transparantie is essentieel bij het overbrengen van uw verwachtingen. Aarzel niet om taken te communiceren die u graag door hen zou willen laten uitvoeren, zoals het 's avonds ontsmetten van hun winkelwagentjes met de juiste hulpmiddelen en professionele producten. Bespreek ook onacceptabel gedrag zoals te laat komen, slechte hygiëne, ontoereikende klantenservice of het afpakken van klanten van collega's. Geef precieze details over het beleid om mogelijke problemen in de toekomst te minimaliseren. Duidelijkheid is essentieel voor effectief management. Iedereen gelijk behandelen zorgt ervoor dat uw medewerkers zich gelijkwaardig voelen, zonder enige voorkeur.
Hoewel je geen voorkeursbehandeling wilt geven aan een bepaalde medewerker, kan het voorkomen dat je een bepaalde persoon moet helpen met een noodgeval of misschien zelfs met zijn of haar vaardigheden als sloper, terwijl die persoon zich ontwikkelt. Goed voor je medewerkers zorgen is een belangrijk aspect van een vriendelijke en benaderbare houding als saloneigenaar. Soms komt een medewerker met een noodgeval of een ziektebriefje en moet je die persoon individueel behandelen. Hoewel deze voorbeelden geen voorkeursbehandeling zijn, heb je wel degelijk te maken met individuele mensen en hun individuele behoeften. Je kunt je in verschillende richtingen gedwongen voelen; de ene medewerker heeft misschien het ene nodig, terwijl de andere weer iets anders nodig heeft, terwijl je tegelijkertijd voor je bedrijf en je klanten zorgt.

Omgekeerd kan loyaliteit aan jou en je bedrijf beloond worden zonder dat dit als favoritisme wordt gezien. Als iemand al lang lid is van je team, is het waarschijnlijk – en raadzaam – dat hij of zij iets meer voordelen krijgt dan nieuwere teamleden. Dit werkt vanuit het perspectief dat de langer dienende teamleden weten dat ze gewaardeerd worden, en vanuit het perspectief dat nieuwere teamleden eerder geneigd zijn te blijven om beloond te worden met de voordelen naarmate ze verder komen.
Zorgen voor je team betekent alleen dat zij ook zorgen voor je bedrijf en de mensen die je salon binnenstappen. Hoe meer tegemoetkomend jij bent, hoe meer tegemoetkomend zij zullen zijn voor anderen, omdat hun problemen worden opgelost. Blijf geaard en kalm in situaties waarin je het gevoel hebt dat je overweldigd wordt – problemen zijn tijdelijk op weg naar een succesvol bedrijf.
Iedereen heeft een individueel doel. Spreek regelmatig met je personeel om inzicht te krijgen in hun toekomstige ontwikkelingswensen of behoeften. Een wimperstyliste in je salon wil zich misschien verder ontwikkelen als artiest en een breder scala aan diensten aanbieden. Ze zijn misschien momenteel gespecialiseerd in klassieke wimpers, maar zouden een bredere klantenkring kunnen vinden door ook volumewimpers aan te bieden. Overweeg of het de moeite waard is om in je medewerker te investeren – misschien de Russische volume online cursus Kan iets zijn dat u sponsort en waarmee u uw werknemer helpt. Meer vaardigheden betekenen immers meer zakelijke kansen.
Andere medewerkers hebben misschien nog grotere doelen; uiteindelijk wil iemand misschien wel de leiding nemen in je salon, bijvoorbeeld terwijl je op vakantie bent of gewoon even een pauze neemt van de managementdagen. Het is een enorm voordeel om iemand te hebben die betrouwbaar is en toezicht houdt op je bedrijf wanneer je er zelf niet bent. Natuurlijk brengt deze stap een hoop verantwoordelijkheid en kennis met zich mee, dus zorg ervoor dat je klaar bent om deze stap te zetten en dat de persoon die je promoot er uiteindelijk ook klaar voor is.
De kleine dingen doen ertoe. Of het nu gaat om een etentje met je team, een leuke weekendactiviteit zoals een escape room om het vertrouwen in het team te vergroten of zelfs een klein cadeautje dat je oprecht geeft. Door attent te zijn, herinner je je medewerkers eraan waarom ze voor je werken, verhoog je hun moraal en zelfvertrouwen, en zorg je ervoor dat ze jou net zo goed willen behandelen als jij hen behandelt.
Heeft u medewerkers die hun lijmsnelheid willen verbeteren? Misschien willen ze overstappen op een sneller drogende lijm. Waarom zou u niet overwegen om te investeren in de Ultieme gids voor London Lash Glues eBook als een attent cadeau voor hen? Houd je team de hele dag positief, energiek en gehydrateerd met een Lash Baddie Tumbler, of de gloednieuwe London Lash x Stanley IceFlow™ Reisvriendelijke beker. Beide zijn perfecte cadeaus voor uw medewerkers om hun lange werkdagen aangenamer en verfrissender te maken. Zorg ervoor dat hun agenda's up-to-date zijn met onze stijlvolle Notitieboekje zodat ze al hun administratie op één plek kunnen bijhouden. Het hebben van overeenkomende items als team kan ook helpen om een gemeenschapsgevoel te creëren.

Of je team nu groot is of dat je maar met een paar mensen werkt, een verantwoordelijke eigenaar van een wimpersalon heeft zowel voor- als nadelen. Maar uiteindelijk, als je ervoor zorgt dat de basis van je bedrijf stabiel is – dat wil zeggen het team dat voor en met je samenwerkt – zul je groei, succes en, belangrijker nog, klanttevredenheid zien.
Meld u aan om op de hoogte te blijven van aanbiedingen, nieuwe releases en meer …