WINKEL WIMPERVERLENGINGEN
september 21, 2023 4 min gelezen
Een zeldzame, maar mogelijke gebeurtenis: een klant heeft een afspraak gemaakt voor een wimperextensionsbehandeling en u heeft alles goed gedaan, van het consult, waarbij u precies hebt uitgezocht wat ze willen, tot Voorbehandeling op de wimpers en het aanbrengen van hun droomwimperextensions. Maar hoewel je al je gebruikelijke stappen hebt gevolgd, die je nooit in de steek hebben gelaten, en je rekening hebt gehouden met de wensen van je klant, staan ze op, zien hun wimpers en haten ze ze. Wat doe je in zo'n situatie? Wimperextensions nemen veel tijd in beslag en als drukke wimperstyliste is het niet makkelijk om ze snel en gemakkelijk te repareren als je de rest van de dag volgeboekt bent. Dus wat kun je doen in deze lastige situatie met klantenrelaties? Laten we het erover hebben.
Dit is natuurlijk het eerste wat je moet doen als een klant boos is en niet tevreden is met het eindresultaat. Goede manieren kosten niets en een verontschuldiging van je klant wordt zeer op prijs gesteld, zelfs als je het gevoel hebt dat je je stappen en de wensen van de klant precies hebt gevolgd. Neem de tijd om de klant te vragen wat hij of zij precies niet bevalt aan het eindresultaat. Het kan verhelderende informatie zijn – misschien zijn de wimpers te lang, misschien vinden ze de stijl niet mooi en hadden ze zich iets anders voorgesteld, of misschien vinden ze de dichtheid of het volume van de wimperextensions niet mooi. Weten wat het probleem is, kan nuttig zijn als je klant haar wimpers wil laten bijwerken, zodat je niet twee keer dezelfde fout maakt.

In sommige situaties kan een snelle oplossing het probleem direct verhelpen. Als de klant de dichtheid van de wimpers niet prettig vindt omdat ze te zwaar aanvoelen, is de bananenschilverwijderingsmethode een zeer snelle en effectieve manier om de wimpers te verwijderen. Het creëert een natuurlijker en/of minder dichte uitstraling. Gebruik hiervoor gewoon je Isolatiepincet Om de wimperextensions te vinden die je wilt verwijderen – kies bij voorkeur wimpers met regelmatige tussenpozen, zodat je set er nog steeds gelijkmatig uitziet. Met de bananenschilmethode hoef je geen gelremover op de wimperlijm aan te brengen; isoleer de wimper gewoon, pak de natuurlijke wimper vast met je pincet en trek de extension vervolgens terug om deze te verwijderen. Zorg ervoor dat je geen andere wimperextensions meeneemt. Deze methode zou hopelijk alle problemen met de dichtheid moeten oplossen. Je kunt dit doen met klassieke of volume wimperextensions.

Er kan een probleem zijn waarbij de klant geen snelle oplossing kan krijgen, bijvoorbeeld als de stijl of vorm van zijn of haar hele wimperset niet bevalt. In dat geval kunt u misschien een gratis verwijdering op een later tijdstip aanbieden, of zelfs dezelfde dag als u tijd over heeft. Dit is natuurlijk vervelend, maar vanuit zakelijk oogpunt zijn klantrelaties belangrijk. Het is belangrijk om de klant te laten weten dat als u de verwijdering op een later tijdstip kunt uitvoeren, u geen kosten in rekening brengt. Dit zal worden gewaardeerd en hopelijk lost het eventuele problemen op die de klant met de behandeling ondervindt. Hoewel u mogelijk bepaalde zakelijke beleidsregels hanteert, komen deze problemen zelden voor en kunt u van tijd tot tijd een uitzondering maken. Voor wimperverwijderingsprocedures heeft u de onderstaande artikelen nodig. Zorg ervoor dat u: Gel- of crèmeverwijderaar, een stevig paar Pincet, Inleiding En ReinigerLees alles over wimperverwijdering hier als u een paar tips nodig hebt over hoe u uw wimpers veilig kunt verwijderen.

Het kan voorkomen dat je een klant tegenkomt die niet tevreden is met een van deze benaderingen. Soms kan het erg moeilijk zijn om een bepaald type klant tevreden te stellen.Raak niet gefrustreerd; uw bedrijfsbeleid moet tijdens het consult aan de klant worden uitgelegd. Als u hebt geprobeerd om gratis verwijdering aan te bieden, maar de klant blijft aandringen op een volledig andere set wimpers, geef dan aan dat u, hoewel u begrijpt en begrijpt dat de klant niet helemaal tevreden is, uw behandeling perfect hebt gevolgd en de afgesproken wimperstijl hebt uitgevoerd, en dat gratis behandelingen volgens uw beleid niet beschikbaar zijn. In plaats daarvan kunt u nog steeds gratis verwijdering aanbieden en als de klant tevreden is met een korting op een toekomstige behandeling, kunt u een afspraak maken voor een nieuwe set wimpers met korting. De hoogte van het bedrag is geheel aan u. Hopelijk verlicht dit het ongemak van de klant en is de klant bereid om verder te gaan.
Ontevreden klanten zijn zeldzaam, maar het is een mogelijkheid dat elke wimperstylist er tijdens zijn carrière wel eens een paar tegenkomt. Zorg ervoor dat je altijd voor een behandeling overlegt, je klanten adviseert over wat haalbaar is en welke wimperstijl het beste bij je klant past als ze iets willen waarvan je weet dat het niet bij hun oogvorm past. Leg je bedrijfsbeleid op een eenvoudige manier uit, zodat je klant op de hoogte is van eventuele afwijkingen. En als je om welke reden dan ook de wimperextensions van een klant moet bijwerken, volg dan de bovenstaande stappen in de hoop dat dit eventuele problemen oplost. Een tevreden klant is immers een terugkerende klant, en vaker wel dan niet, als je ze na het probleem een prachtige set wimpers hebt gegeven, is de kans groter dat ze je expertise en klantrelaties vertrouwen voor toekomstige bezoeken.
Meld u aan om op de hoogte te blijven van aanbiedingen, nieuwe releases en meer …