WINKEL WIMPERVERLENGINGEN
januari 14, 2025 3 min gelezen
We begrijpen dat het verleidelijk is om twee klanten achter elkaar te behandelen en elke beschikbare minuut van de dag te benutten. Maar wat als we je vertelden dat je jezelf eigenlijk geen plezier doet door geen tijd tussen klanten in te plannen?
Hier zijn vier redenen waarom het belangrijk is om minimaal tien minuten tussen elke klant te laten.
De eerste reden is simpelweg dat je wat bewegingsvrijheid hebt. Zelfs als je elke wimperset zittend en met een mooie houding begint, is de kans groot dat je uiteindelijk voorovergebogen en aandachtig naar die kleine wimpertjes staart.
Neem tussen de afspraken door even de tijd om te rekken en te strekken en een beetje te bewegen. Dat heeft een groot effect op hoe je lichaam zich aan het einde van de dag of de week voelt. Uiteindelijk heeft het ook invloed op hoe lang je als wimperstyliste kunt blijven werken.
Oké, dit is werkgerelateerd, dus het telt niet als pauze – je zou trouwens ook regelmatig pauze moeten nemen – maar het geeft je gewoon de tijd om je wimpertrolley te resetten voordat je nieuwe klant arriveert. Gooi alle wegwerpartikelen weg, geef je pincet Maak alles goed schoon en zorg ervoor dat alles wat je nodig hebt netjes op je wimpertrolley staat, zodat je er gemakkelijk bij kunt. Als de prullenbak vol is, vervang dan de zak en zorg ervoor dat de volle zak uit het zicht is, als je geen tijd hebt om hem helemaal weg te gooien.

Veeg alle harde oppervlakken even af, zodat alles er mooi schoon uitziet en fris ruikt. Als het een vaste klant is en je al weet wat je met hun wimpers doet, kun je ze zelfs alvast klaarmaken.
Ga rustig zitten, weg van je werkplek. Zorg ervoor dat je: rehydrateen neem een snack om uw bloedsuikerspiegel op peil te houden en te voorkomen dat uw klant last krijgt van rommelende maag!
Als u goed gehydrateerd en gevoed blijft, voorkomt u dat u zich slaperig voelt tijdens het werk. Bovendien krijgt u de energie die u nodig hebt om door te gaan.

Ook voor uw ogen is het goed om de tijd te nemen om naar dingen te kijken die verder weg zijn. Als u zich de hele tijd op die kleine details concentreert, kunnen uw ogen vermoeid raken en zelfs overbelast raken.
Wij zijn er grote voorstanders van om alleen te slaan tijdens de afgesproken tijd voor een klant, voor het geval ze te laat zijn. Maar soms komt een klant binnen met meer slagen dan je had verwacht, of gebeurt er iets waar jij en de klant geen controle over hebben. In dat geval heb je misschien maar vijf of tien minuten extra nodig om ervoor te zorgen dat de klant tevreden weggaat.
Om te voorkomen dat de tijd die uw volgende klant nodig heeft opraakt, kunt u het beste een extra pauze van 10-15 minuten tussen klanten aanhouden. Zo voorkomt u dat u gehaast raakt en in de war raakt, en dat u met een ontevreden klant zit.

Alles bij elkaar opgeteld lijken die vijftien minuten misschien overbodig en lijken ze misschien op tijd voor een extra klant. Maar deze tijdsspanne zorgt er wel voor dat u zich op uw gemak voelt, kunt ontspannen en dat uw afspraken soepel verlopen!
Meld u aan om op de hoogte te blijven van aanbiedingen, nieuwe releases en meer …