0

Uw winkelwagen is leeg

Ga door met winkelen
NIEUW BINNEN
  • FIxPad-schuimpleisters voor het bovenste ooglid

  • SpeedYY wimpers

  • Stylinggel voor wimperspikes

  • Kitten wimpers

  • Kensington wimpers

  • Lijmen & Vloeistoffen
  • WINKELLIJMEN & VLOEISTOFFEN

  • Wimperextensies
  • WINKEL WIMPERVERLENGINGEN

  • ACCESSOIRES
  • WINKEL WIMPELACCESSOIRES

  • Henna dus
  • WINKEL ZO HENNA

  • MERKEN
  • WENKBRAUWEN
  • ONLINE-TRAINING
  • De geheimen van een drukke wimpertechnicus - Online masterclass in het Engels

  • Retentie Masterclass voor beginners - in het Engels

  • Werken met Spike - Online Masterclass in het Engels

  • Bespaar tot 70% korting
  • Bespaar tot 74% korting

  • Klanten die om dezelfde wimpers vragen als hun vriend

    februari 20, 2024 4 min gelezen

    Lash Technician Providing Lash Extensions Consultation and Treatment

    Wat te doen als een cliënt Vraagt ​​om hetzelfde Wimpers als hun vriend

    Het spreekt voor zich dat je werk soms moeilijker kan zijn dan nodig is vanwege de verwachtingen van de klant. Je baan moet dan veranderen van Lash Tech-consultant naar docent. Hoe vaak heb je de vraag al gehoord: "Kan ik dezelfde wimperextensions krijgen als mijn vriendin?"En in het ergste geval is hun vriend niet jouw klant, en krijg je simpelweg een referentiefoto te zien zonder iets te weten over de specifieke wimperset in kwestie. Dit is waar de lastige situatie kan ontstaan ​​om een ​​klant te raadplegen en aan zijn/haar verwachtingen te voldoen. Laten we je laten zien hoe je je klant kunt benaderen en ervan kunt weerhouden dit verzoek in te willigen, zodat je precies weet wat je moet doen als deze situatie zich ooit voordoet.

    London Lash Eyelash Extensions Campaign Shoot

    Verwachtingen

    Zoals je misschien wel gewend bent, kan een klant binnenkomen en vragen om dezelfde wimperset als zijn vriendin, of misschien zelfs een referentiefoto van een beroemdheid laten zien en vragen om dezelfde wimpers. Feit is dat als je nog nooit met deze vriendin hebt gewerkt, je de lengte, krul en het type wimpers niet kent. Wimper, en de gebruikte dikte. Het is allemaal een gokspel. Bovendien, als een klant vraagt ​​naar de wimperstijl van een beroemdheid, is er geen garantie dat de betreffende wimperset extensions zijn of, in feite, een nepwimperstrip. Verwachtingen waarmaken is extreem moeilijk en niet altijd haalbaar, waardoor je klant teleurgesteld zal zijn en waarschijnlijk niet meer terugkomt.

    In het zeldzame geval dat je met de wimpers van een vriendin hebt gewerkt en die vriendin je heeft aanbevolen, kan het makkelijker zijn om een ​​set na te maken waar je al mee hebt gewerkt. Maar ook hier moeten verwachtingen worden genuanceerd. Past de wimperstijl van de vriendin bij je nieuwe klant? Passen ze bij de vorm van hun ogen? Zijn hun wimpers sterk genoeg om hetzelfde volume te behouden? Dit zijn enkele vragen die je tijdens een consult moet stellen om te bepalen of de set er hetzelfde uitziet en goed staat bij je nieuwe klant. En zo niet, wat zijn dan de alternatieven?

    Eventuele problemen beoordelen

    Als je dat nog niet hebt gedaan, lees dan zeker onze blog over Oogvormen en geschikte wimperstijlen Voor een diepgaande analyse en inzicht in welke wimperextensions bij welke oogvorm passen. Klanten komen misschien binnen met de vraag naar de tijdloze Cat Eye wimperextensions die prachtig bij de ogen van hun vriendin passen. Helaas, als uw klant vrij smalle en wijd uitstaande ogen heeft, zal dit type wimpers dit alleen maar accentueren en een nog bredere indruk creëren. Daarom is dit voorbeeldmodel niet geschikt voor uw klant en moet u een alternatief aanbieden. Hier komt uw expertise om de hoek kijken...

    Consultation for Eyelash Extensions

    Het is belangrijk om te weten welke wimperstijl bij welke oogvorm past, maar het is ook een kunst om te weten welke oogvormen je moet herkennen. Ga dus naar ons blogbericht voor uitgebreide tips en trucs, zodat je in een mum van tijd je vaardigheden weer onder de knie hebt.

    Een alternatief bieden

    Als een klant een stijl vraagt ​​die niet bij zijn of haar ogen past, is het het beste om een ​​alternatief te bieden dat vergelijkbaar is en dicht bij het gewenste resultaat ligt. Als de klant bijvoorbeeld om Cat wimpers vraagt, bied dan Squirrel wimpers aan. Je klant tevreden stellen is net zo belangrijk als het beoordelen van hun wimpers en het begrijpen van hun behoeften om aan hun verwachtingen te voldoen. Als hun verwachtingen niet haalbaar zijn, kan een alternatief een grote bijdrage leveren aan het vervullen van hun behoeften. Wijs nooit klanten af ​​omdat wat ze vragen niet bij hun ogen past.Het feit dat je goed met klanten kunt omgaan, maakt je tot een geweldige Lash Tech-specialist die weet hoe hij klantenservice kan inzetten in combinatie met zijn vaardigheden.

    Als een klant een beetje onredelijk is en wil wat hij of zij in eerste instantie heeft gevraagd zonder rekening te houden met je suggesties, zorg er dan voor dat je voet bij stuk houdt. Wimperstylist worden kost immers tijd, moeite en kennis. Wees niet bang om je kennis en expertise te bevestigen door kalm, leerzaam en informatief te zijn. Klanten kunnen soms weerstand bieden, dus door ze uit te leggen dat je hun visie begrijpt, maar dat een alternatief met een vergelijkbaar effect het beste bij hen past, kan je ze al een heel eind op weg helpen om van gedachten te veranderen. Waarom laat je je klant niet wat voorbeelden zien? Het is altijd een goed idee om je portfolio erbij te pakken en de verschillen en overeenkomsten tussen verschillende soorten wimperextensions uit te leggen. Zo informeer je je klant niet alleen, maar laat je ook zien dat je precies weet waar je het over hebt en wat het beste bij hem of haar past.

    London Lash Model Campaign Photoshoot

    Nu bent u voorbereid op de onvermijdelijke vraag. Klanten die dezelfde wimpers willen als op een referentiefoto, of hun vrienden, moeten worden beoordeeld, geraadpleegd en geïnformeerd over eventuele problemen, afwijkingen en verwachtingen. Maar met de vaardigheden en ervaring die u heeft, bent u volledig voorbereid en gewapend met kennis om eventuele problemen aan te pakken. Bouw vertrouwen op bij uw klanten en loyale relaties zullen volgen.